وبلاگ

سمعک فوناک انفنیو اسفیر 2024 (Phonak Infinio Sphere)

سمعک فوناک انفنیو اسفیر 2024 (Phonak Infinio Sphere)

فهرست مطالب

شرکت سوئیسی فوناک با بیش از 80 سال فعالیت در زمینه تولید سمعک و تجهیزات شنوایی،اولین سمعک مجهز به هوش مصنوعی خود را نام Phonak Infinio Sphere  در سال 2024 به جهان معرفی کرد.

کمپانی فوناک با طراحی و تولید دو تراشه قدرتمند DEEPSONIC و ERA تحول بزرگی را در شنیدن و درک صحبت های دیگران ایجاد کرده است.

بسیاری از کاربران سمعک از عدم فهم  و پایین بودن وضوح کلماتی که می شوند شکایت دارند و  شرکت فوناک همواره در طی سالیان مختلف سعی در برطرف کردن این مشکل داشته است.

شرکت فوناک، سمعک انفنیو اسفیر را با شعار Every word matters به دنیا معرفی کرد، به این معنی که تمام کلمات با ارزش هستند و باید برای افراد کم شنوا قابل شنیدن و فهم باشند.

هرچند که این شعار ممکن است کمی اغراق آمیز باشد و از نظر علم شنوایی برای کم شنوایی های نوع عصبی اجرایی نباشد اما با تکنولوژی جدید هوش مصنوعی فوناک، کاربران سمعک به طور قابل توجهی احساس بهبودی خواهند کرد.

در ادامه این متن با ویژگی های سمعک دیجیتالی  فوناک انفنیو بیشتر آشنا می شویم.

تکنولوژی های سمعک فوناک انفنیو:

  • تراشه DEEPSONIC:

شرکت فوناک برای اولین بار یک تراشه اختصاصی به نام DEEPSONIC طراحی کرده است که مسئول جداسازی نویز محیط از صبحت های دیگران می باشد.

این تراشه  قدرتمند با استفاده از 4.5 میلیون اتصالات رشته ای عصبی الکترونیکی صداهای محیط اطراف را 53 برابر بیشتر از مدل های قدیمی تر پردازش کند.

کاربر سمعک با کمک این تکنولوژی قادر است که صحبت های دیگران را  در تمام زوایا به صورت 360 درجه به خوبی شنیده و درک کند.

تکنولوژی جدید DEEPSONIC باعث می شود تا شدت نویز(سر و صدا)محیط همیشه 10 دسیبل کمتر از شدت صحبت های دیگران باشد و این باعث می شود تا درک و وضوح کلمات 36 درصد بیشتر از نسل های قبلی فوناک باشد.

تراشه DEEPSONIC در سمعک فوناک انفنیو اسفیر

  • تراشه ERA:

تراشه ERA یکی دیگر از تکنولوژی های جدید طراحی شده توسط کمپانی فوناک است که باعث شده این سمعک متفاوت تر از بقیه سمعک های هم نسل خود در سال 2024 باشد.سمعک انفنیو اسفیر فوناک با کمک این تراشه می تواند هزاران محیط مختلف را از هم تشخیص دهد.

اما تشخیص محیط های مختلف به چه معنا است و چه فایده ای دارد؟!

ما روزانه وارد محیط های مختلفی می شویم.از منزل که محیطی نسبتا آرام است تا خیابان و مترو که بیشترین میزان نویز و سر و صدا را دارد.

اگر سمعک با ورود ما از منزل به خیابان قادر نباشد که نویز محیط را تشخیص و کاهش دهد ما در شنیدن و درک صحبت های دیگران دچار مشکل خواهیم شد.در نتیجه سمعک فوناک انفنیو اسفیر با کمک تکنولوژی مجهز به هوش مصنوعی ERA قادر است تا محیط های مختلفی را که نویز های مختلف دارند شناسایی کرده و شدت نویز محیط را کمتر از شدت صحبت های دیگران نگه دارد و به این ترتیب فهم صحبت های دیگران آسان تر باشد.

  • اتصال بلوتوثی به موبایل:

ممکن است که قبلا به علت ضعیف شنیدن تعداد زیادی تماس را از دست داده باشید اما با سمعک وایرلس  Phonak Infinio Sphere  این مشکل برای همیشه رفع می شود چرا که هر شخصی با شما تماس بگیرد سمعک با ارسال بوق به شما اخطار تماس می دهد و شما می توانید با قرار دادن انگشت خود بر روی سمعک به تماس دیگران پاسخ دهید.

تا قبل از سال 2019 سمعک ها برای اینکه به موبایل متصل شوند نیازمند یک قطعه الکترونیکی به نام رابط موبایل بودند.کاربر سمعک لازم بود که به صورت مجزا این وسیله را خریداری کرده تا بتواند سمعک خود را به موبایل متصل کند.

در سال 2019 برای اولین بار کمپانی فوناک با تولید سمعک بلوتوثی فوناک مارول، تحول دیگری را رقم زد و سمعک های این کمپانی قادر بودند که به صورت مستقیم به موبایل متصل شوند(دقیقا مشابه هدفن و ایرپادهایی که به صورت روزمره به موبایل متصل می شوند).

در سمعک فوناک انفنیو اسفیر این قابلیت بلوتوثی ارتقا یافته و کاربر قادر است تا 8 وسیله صوتی تصویری را از جمله لپاپ و تبلت و… به سمعک خود متصل کند.علاوه بر این می توان لپتاپ و گوشی همراه  را به صورت همزمان به سمعک متصل کرد.

کاربر سمعک با کمک این تکنولوژی بلوتوثی می تواند مکالمات تلفنی یا فیلم های پخش شده بر روی لپتاپ خود را با وضوح بسیار بالایی بشنود.

این تکنولوژی بیشتر برای جوانان و میانسالان کم شنوا کاربرد دارد و ممکن است برای  سالمندان چندان مورد توجه نباشد.

  • سیتم حذف سوت سمعک:

با سمعک جدید فوناک انفنیو نباید نگران شنیدن صدای سوت سمعک بود چرا که این سمعک مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی حذف سوت می باشد.

این سمعک با تولید نویز معکوس نوسانی، بدون اینکه در کیفیت صدا اختلالی ایجاد شود صدای سوت سمعک را حذف خواهد کرد.

  • ثبت اطلاعات سلامتی بدن:

شاید برای شما جالب باشد که از سمعکی استفاده کنید که فعالیت های روزمره شما را از جمله تعداد قدم هایی که برداشته اید یا حتی تعداد ضربان قلب را ضبط و به شما نمایش دهد.

  • تنظیم از راه دور:

ممکن است برای کسانی که از سمعک استفاده می کنند مراجعه حضوری به کلینیک جهت تنظیم صدای سمعک خسته کننده باشد و حتی گاها کاربران سمعک سالمندانی هستند که توانایی حرکت ندارند.

با سمعک انفنیو اسفیر فوناک دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت تنظیم سمعک نیست و متخصص شنوایی قادر است که به صورت آنلاین صدای سمعک شما را تنظیم کند.

اپلکیشن

با نصب اپلکیشن My Phonak  می تواند سمعک خود را به موبایل اندروید یا ios  متصل کرده و صدای سمعک خود را کم یا زیاد کنید یا از میزان باتری سمعک های شارژی خود مطلع شوید.همچنین اطلاعات سلامتی شما که در سمعک ذخیره شده توسط این اپلکیشن قابل نمایش است.

  • ضدآب، ضدتعریق و ضدضربه:

آب،عرق و ضربه سه عامل اصلی خرابی سمعک می باشند.سمعک فوناک انفنیو دارای IP68  بوده که تا عمق یک متری به مدت نیم ساعت می تواند دوام بیاورد و همچنین در برابر گرد و خاک نیز مقاوم است.

افتادن سمعک بر روی زمین بسیار متداول است و این ضربه ممکن است باعث از کارافتادن سمعک شما شود اما به تکنولوژی ضدضربه سمعک انفنیو فوناک این نگرانی دیگر وجود ندارد.

عرق یکی دیگر از عوامل اسیب زننده به سمعک است که اکثر سمعک ها در مقابل آن مقاومتی ندارند.سمعک پشت گوشی فوناک انفنیو اسفیر می تواتد در مقابل نفوذ عرق مقاومت کافی داشته باشد و خرابی سمعک را به حداقل برساند.

  • طراحی زیبا:

یکی دیگر از ویژگی های سمعک Phonak Infinio Sphere طراحی بسیار زیبا و اندازه کوچک آن است به طوری که کوچکترین سمعک برند فوناک محسوب می شود.اندازه این سمعک حدود 1 سانت و نیم می باشد.

طراحی خمیده این سمعک که از پایین به بالا کوچک می شود ظاهری بسیار جذاب به آن بخشیده است و البته سیم دار بودن این سمعک باعث شده که تا حدود زیادی نامرئی باشد.

طراحی زیبا سمعک فوناک انفنیو اسفیر

انواع سمعک های فوناک انفنیو اسفیر:

در حال حاضر کمپانی فوناک تنها یک مدل سمعک از نسل هوش مصنوعی انفنیو را وارد بازار کرده است و آن  سمعک پشت گوشی RIC یا همان سمعک پشت گوشی سیم نازک می باشد.

این نوع سمعک بیشترین فروش را در دنیا دارد چرا که هم ظاهر بسیار ظریفی دارد و هم از نظر امکاناتی و عدم محدودیت،کامل تر از سمعک داخل گوشی است.

تمامی سمعک های انفنیو اسفیر تولید شده در سال 2024 شارژی می باشند و به مرور زمان نسخه های غیر شارژی آن نیز وارد بازار خواهد شد.

بدنه اصلی سمعک در پشت گوش قرار گرفته و صدا از طریق یک سیم بسیار نازک مطابق تصویر زیر وارد گوش می شود.

رده بندی تکنولوژی سمعک:

سطح تکنولوژی سمعک های فوناک به 4 دسته 90،70،50،30 تقسیم بندی می شود.هرچقدر که عدد بزرگتر شود سمعک پیشرفته تر می شود.

عدد 30 نشان می دهد که سمعک فوناک دارای امکانات ساده ای نسبت به رده های بالاتر می باشد و ارزان ترین سمعک فوناک محسوب می شود.در حالی که رده 90 بیشترین امکانات را دارد و البته گران ترین رده نیز محسوب می شود.

این اعداد سطح کیفی سمعک را نشان می دهند و همواره بعد از نام برند و مدل نوشته می شوند.بنابراین سمعک Phonak Infinio 90 به معنی بهترین سمعک فوناک در این نسل می باشد که به اختصار Phonak i90 نوشته می شود.

البته در حال حاضر فقط دو رده 70 و 90 در نسل جدید انفنیو وارد بازار شده اند.

قیمت  سمعک فوناک انفنیو اسفیر:

قیمت سمعک Phonak Infinio Sphere  به رده های تکنولوژی مختلف، شارژی یا غیرشارژی بودن و تعداد سال های گارانتی وابسته است اما به طور کلی قیمت سمعک های انفنیو بین 800 تا 1500 دلار می باشد.

اشتراک گذاری

مقالات مرتبط

با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.